Caro-KannB19

Mephisto Modena
Mephisto Milano

Mixed #1
2005


B18: Caro-Kann (Hauptvariante)

1. e4 c6 2. Sc3 d5 3. d4 dxe4 4. Sxe4 Lf5 5. Sg3 Lg6 6. Sf3 Sd7 7. Ld3 e6 8. O-O Dc7 9. Te1 letzter Buchzug 9... Lxd3 10. Dxd3 Schwächer ist 10. cxd3 Sgf6 10... Sgf6 11. a3 Uberdeckt b4 11... Le7 12. b4 O-O 13. Sf5 Ld8 14. Se3 Sd5 15. Sc4 Le7 16. Lg5 Sf4 17. Db3 Lxg5 18. Sxg5 b5 19. Sd2 a5 20. bxa5 Dxa5 21. Sde4 h6 22. Sf3 Sd5 23. c4 Sf4 24. cxb5 Dxb5 25. Dc2 Ta6 26. Sc3 Dh5 27. Se5 Sxe5 28. dxe5 Tfa8 29. a4 Ta5 30. De4 Sd5 31. Dc4 Sxc3 32. Dxc3 Txa4 33. Txa4 Txa4 34. Dxc6? 34. h3!?= und Weiss spielt mit 34... Dxe5! hält den Vorteil fest 35. Tc1 35. Txe5 Motiv: Ablenkung von a1 35... Ta1+ Ein klassisches Mattmotiv 35... Ta1 36. Dc8+ Kh7 37. Dc2+ g6 38. h3 Txc1+ 39. Dxc1 De2 40. h4 e5 41. Df1?? Weiss bricht völlig ein 41. f3 41... Dxf1+ 42. Kxf1 f5 43. Ke2 Kg7 44. Kf3 44. Kd3 die letzte Gegenchance 44... Kf6 45. Ke3 Ke6 46. Kd3 Kd5 Schwarz plant e4 47. Ke3 47. f3 macht keinen grossen Unterschied 47... g5 48. h5 e4+ 49. fxe4+ fxe4+ 50. Kd2 Kd4 47... g5 Schwarz bereitet f4 vor 48. hxg5 48. g3 ändert nichts mehr 48... f4+ 49. gxf4 gxf4+ 50. Kf3 h5 48... hxg5 49. Kd3 e4+ 49... g4 ist genauer 50. Kd2 50. Ke2 f4 51. f3 50... f4 51. Kc3 g4 52. Kd2 Kd4 53. Ke1 Kd3 54. g3 fxg3 54... fxg3 55. Kf1 Kd4 54... f3 55. Kd1 Kc3 56. Ke1 Kc2 57. Kf1 Kd2 58. Kg1 Ke2 59. Kh1 Kxf2 60. Kh2 e3 61. Kh1 Kxg3 62. Kg1 e2 63. Kh1 e1=D# 0-1 [Hiarcs 9]

Game(s) in PGN

The buttons and their various functions are:

Go to Start of game
Go Back 5 moves
Go Back a move
Go Forward a move
Go Forward 5 moves
Go to End of game
Flip the board
Auto-replay the game
Step into variations. (Usually skipped unless the moves are clicked themselves)